Fast i tvättstugan

Idag var dagen då jag blev utelåst, trots att jag hade med mig två nyckelknippor när jag lämnade hemmet. Jag blev alltså inte utelåst från lägenheten. Jag skulle tvätta, tog den tidiga tiden vid sju i tvättstugan. Här finns bara två rum med tvättmaskiner och två torkrum med dörrar som låser sig själva när de stängs. Smartass jag hänger allt på tork och lämnar rummet. Klick säger det och fan säger jag. Fast i tvättstugan. Ingen där. Ingen som ska tvätta efter mig. Jag kan inte lämna tvättstugan för då kommer jag inte in igen eftersom nyckeln är inlåst. Så jag sitter där i en timme och väntar på räddning. Att någon ska dyka upp. En äldre gubbe med rullator blev min räddning. Låste upp och min tvätt var fri och likaså jag. Från denna spännande nyhet till en annan. Ska snart bege mig mot stan och möta Sanna, inatt är det Twinight som gäller. De två sista filmerna direkt efter varandra. Känner på mig att det kommer bli en bra natt haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0