Den här sagan har Kasper fattar du also Kasper

När jag och min syster var små älskade vi att skriva sagor. Alltid när vi var i Polen om somrarna tog vi fram papper som vi vek ihop som en bok och en massa pennor. Patricja började skriva och jag frågade alltid om jag fick kolla vad hon skrev. Jag tyckte det var så bra så jag brukade välja samma historia men bytte namnen. Det gjorde henne lite arg vilket man kan förstå. Min talang var däremot att rita så jag fick hjälpa Patricja med hennes bilder istället. I slutet valde vi att göra sagor tillsammans, Patricja fick skriva och jag fick göra bilderna. Det är alltid kul att komma till min mormor idag och ta fram och läsa sagorna. Brukar handla om en tjej, som träffar en kille som visar sig vara en prins och de gifter sig på direkten och blir kung och drottning. Haha. Igår visade Kasper att han skrivit en saga. Han tar efter sina systrar. Tror dock inte att vi kunde skriva så tidigt som han.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0