Efter jobbet

Igår var den efterlängtade 60-årsfesten! Ida, Lisa och Sofia fyllde år och med ett afterwork-tema åkte vi ett gäng mot en okänd destination som blev.....Söderköping! Väldigt fin stad måste jag tillägga. Jag kan ju erkänna att komma på en outfit inte var det lättaste, hade en lista med 100 idéer men när man väl gick på stan och i utklädningsbutiker och letade så såg det inte alls ut som man har föreställt sig. Exempelvis, var var austronautdräkterna? Hängselbyxor till att vara bonde? Brandbyxorna? Ja, efter fyra timmars letande på stan blev man ganska grinig, Matthias följde snällt med och försökte hålla mitt humör uppe, men jag kan lova att inte han heller såg så glad ut efter dessa timmar, tror mig till och med ha sett en tår. Det slutade med att jag gick till tygbutiken och köpte tyg, för att sedan tillbringa natten inte med att sy, utan limma med papperslim. Funkade fint.
Gårdagens outfit: (Svetlana från städfirman hakade också på)

Annars fanns det ju väldigt många andra härliga jobbare.
The holy bible.






Självklart var Duster med mig hela kvällen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0