Beautiful Lovina

Efter att ha åkt skytrain, skybus och i skyn på riktigt med flygplan var vi äntligen på väg till Bali. Åter igen blev jag stoppad, denna gång för smuggling av brända dvd-skivor (ni anar inte hur många det är, kostade nämligen 8 kr/st i Malaysia), men som tur var fick vi gå vidare utan något trassel. Redan efter första steget på Bali blev vi otroligt nog mångmiljonärer, så jag passade på att ta ut 2,5 miljon till att ha i plånkan. Här lever vi nästan som kändisar, äter mat för flera tusen och shoppar för hundra-tusentals indonesiska rupis, inte kronor. Första stopp blev Lovina beach (jag älskar namnet), högst upp på Bali, det var en 5 timmars resa och den svettigaste hittills eftersom bilen inte ägde någon AC. På Lovina bodde vi på vårt första hotell, och jösses vad det var vackert, trots det var det bland de billigaste boenden vi bott på under hela resan.  Inte nog med det, utan frukost ingick i priset, mums för bananpannkaka och kaffe, de har jättegott kaffe. Lokalbefolkningen här är så himla trevliga och småpratar mest hela tiden, ska sanningen fram är det ganska svårt att få en lugn stund för sig själv. Jag ser inte längre thailänds eller malaysisk ut, kan ni gissa var de tror jag kommer ifrån denna gång? Indonesien, kameleont javisst! En tjej trodde även att jag var 15, ojoj. Allt här är jättebilligt, 1 timme och 15 minuters helkroppsmassage för 40 kr tackar man verkligen inte nej till i alla fall.

Det var här på Lovina som jag skulle få min sista födelsedagspresent, en överraskning så jag visste inte om det själv. Halv 6 på morgonen blev jag väckt av Lovisa och Bea och så gick vi ut i mörkret. Jag har nog aldrig varit så glad för att stiga upp så tidigt, för anledningen till det var nämligen att vi skulle åka ut med båt och kolla på delfiner samt snorkling. It was lovely.

Boendet pa Lovina! Fint va?

I måndags satt vi i minibussen, bort från Lovina och på väg mot ön Lombok. Det är inte eco-driving de kör här i alla fall. Gaaas, tut-tut (här är jag-tut), omkörning i skarp kurva eller uppförsbacke (tror jag hade 3 nära-döden-upplevelser på denna resa), broms precis när man möter bil och trycka in sig i sin egen fil, gas, gupp, hund som springer över vägen och står framför bilen, gas (BROMSA DÅ !!!!!), hunden står kvar, broms i sista stund, gas, gupp, ja ni förstår nog. Nu är vi i alla fall på Lombok och bor precis vid stranden. Vi bor ännu billigare men större här, 80 kr natten för alla tre inklusive frukost. Vi har det väldigt bra helt enkelt, galet att vi bara har typ 3 veckor kvar.

Utsikten fran vart boende pa Lombok!

Mumsig frulle!

 


Kommentarer
Postat av: anne

Underbart!!!!



Inga vulkanutbrott i närheten?

2011-03-29 @ 20:23:28
URL: http:// annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0