Chill and some grill

Haft en väldigt härlig dag, kändes som sommar (herregud, vad hände där?). Först blev det lite shopping där Matthias fick agera pås-bärare, med min enda inköpta påse med skor. Det var rea, då kan man faktiskt inte motstå. Sedan köpte vi paus-sallad som vi åt vid strömmen. Därefter gick vi till myrorna där jag hittade massor med kläder om jag skulle vara 88 år, nej, det här med secondhand-shopping är jag inte alls bra på så förvänta er inte ett inlägg med bästa secondhand-ställena här. Trötta och mätta slog vi oss ned på ett par solstolar, en kopp kaffe och mer senare och vi hade mött upp Fredrik, Tessan och Linnea. Hemma hos Fredrik blev det grillning och spelkväll, självklart TP när man är med naturnördarna, men gissa vem som slog dem alla? Ohja, ni har så rätt, den lilla samhällaren.

Förberedelser inför den hemmagjorda potatissalladen. Tessan vakade noga över potatisen under hela tiden de kokade, helst ville hon inte att de skulle koka eftersom kastrullen var så överfull. Men hon lyckades på något sätt.

Lite grillat, jajjamän. Med min underbara marinad, jojo. Matthias kan aldrig riktigt sluta headbanga.



Inte varje dag man har ett rådjur i trädgården.


Kommentarer
Postat av: anne

:)

2011-07-29 @ 20:00:02
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0