Applepancake

Jag har fått ett nytt intresse, att titta i kokböcker och se matlagningsprogram. Tror det hela började i Norge, då jag (och mina roomies) var tvungen att laga mat varje dag, men som tur är så tycker jag bara det är kul att lära mig nya saker. Nu kan jag sitta i timmar och leta efter recept som jag vill prova på. Idag har jag och mamma gjort en god gulaschsoppa och sedan provade vi på att göra något som mamma brukade äta när hon var liten, nämligen äpplen stekta med pannkakssmet, och mums vad gott det var. Det rekommenderar jag som godis, jag åt flera stycken.

Annars har jag följt med Bea som stöd när hon tog sin sista vaccinationsspruta, vaccinationsdamen var lite konstig och började prata om gröt och salt när Bea sa att hon var spruträdd TROTS att det bara var ett kryddmått vaccin i sprutan. Sedan gick vi lite på stan och jag hittade jättefina tallrikar som jag vill ha när jag flyttar hemifrån, köpte dem inte, men nu ångrar jag mig, hoppas de finns kvar, haha. Ikväll ska jag lyxa till det lite med manikyr och ansiktsmask! Puss!


Kommentarer
Postat av: anne

Tänk dig de där äppelpannkakorna med glass eller vispad grädde.....Jag dör lite när jag tänker på det... ;)

2011-01-18 @ 21:05:34
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: patricja

Det finns i Picasa. Gå in på en bild och så grundkorrigering. Där kan du klicka dig in till "picnik". Sen väljer du "effekter" och sen "svart och vitt" Då kan man sudda fram färgen som man vill ha.



<3

2011-01-19 @ 15:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0