Here we go

I måndags kväll anlände vi till Bangkok, med ryggsäckarna på och utan boende. Efter en taxiresa senare, tre svettiga brudar och en massa virr hittade vi ett hotell med riktigt fräsiga väggar och gardiner, se bara. Sedan ut för att köpa första måltiden, givetvis nudlar!
Dagen efter tog vi bussen till norra Thailand, Chiang Mai istället. Färggladaste bussen med liggsäten inuti. En lampa som tändes precis när man somnat och en busschafför som tog paus var 30:e minut. Resan tog 9 h och vi anlände 6 på morgonen och även denna gång utan boende. Självklart löste vi det igen. En taxigubbe försökte lura oss på ett dyrt hotell fast det bara var ca 5 timmar till utcheckning så vi tog vårt pick och pack och gick därifrån ut i mörkret. Hittade en öppen turristinformation där vi satte oss och planerade morgondagen: Djungeläventyr! Sedan hittade vi ett hotell för ynka 25 kr/natten, med mintgröna väggar och blommiga stenhårda sängar. SCORE!

Utanför vårt söta Guest house.

Vår mumsiga frulle!
Marknad. Sånt gillar vi.

Vårrulletanten!
Vårrullle-Bea.

Utsikt i Chiang Mai. Dit ska vi imorgon!

Förutom att upptäcka staden har vi även lyxat till det med varsin timmes thai-massage. Det var skönt, konstigt och riktigt roligt. Har nog aldrig känt mig så vig som då, haha. Att jag hade ont i ryggen dagen efter vet jag inte om det beror på massagen eller de hårda sängarna, kanske en kombo? Nu ska vi ut och äta kvällsmat! Puss på er där hemma!


Kommentarer
Postat av: patricja

Ohh bästa du. Det ser helt fantastisk ut <3 Hoppas ni får ett grymt djungeläventyr imorgon. Ni verkar inte heller leva värsta lyxlivet, det är då man verkligen uppskattar vad man har hemma. Kul att du uppdaterar bloggen; alltid lika kul att läsa samtidigt som jag blir jätteavundsjuk när jag ser bilderna.



<3

2011-02-16 @ 22:14:39
URL: http://patriicja.blogg.se/
Postat av: amanda

hej! neliah undrar om inte du kan köpa med dig massor med jordgubbar hem? (det är inte jag som vill). Hoppas ni har det bra och neliah och jag saknar dig redan här hemma :)

2011-02-17 @ 16:57:23
URL: http://amandaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0