In the djungel...


Idag var det dags för djungeläventyret som vi sett fram emot. Första stoppet var en fjärilsfarm som bara hade en sorts fjärilar, men fina blommor som vägde upp. Sedan åkte vi äntligen upp i bergen som jag hoppats på, upp mot toppen för att sedan åka forsränning i ca 40 minuter. Det gick vilt till med nästa gång är vi redo att åka ännu snabbare. Inga bilder blev det dock för det var för blött.

Efteråt red vi på elefanter. Jag satt självklart längst fram vid huvudet och ledde elefanten, svettiga öron hade den och tyckte om små bananer som man fick mata den med. Gubben som satt med mig var coollugn. Vi gick på land och i vatten med elefanten och det kändes nästan som ett träningspass att hålla sig kvar. 

Det var varmt, man var skitig och hade ballerinaskor men självklart stoppade det inte oss från att hika i djungeln i 1 h tills vi kom fram till ett jättefint vattenfall där vi kunde svalka oss.


Vi avslutade dagen med att åka bambubåt i floden, lagom fridfullt för att sedan somna gott i bussen hem.

Kort och gott! Har även äntligen provat banana pancakes för första gången och jag älskade det. Imorgon tar vi bussen och åker söderut mot Koh Chang, en 20 timmars bussresa, tummen upp. Vet inte när nästa inlägg kommer då jag inte vet när vi har internet nästa gång, har ju haft lyxen med trådlöst på vårt guest house nu. Godnatt, sovdags!


Kommentarer
Postat av: anne

Spännande och härliga bilder!!!!! :)

2011-02-17 @ 20:43:57
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Lisa

jag visste att du skulle alska banana pancakes vi ska ata tusen ihop sen!

2011-02-18 @ 02:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0