Jag vänder tillbaka

Ankomst till hotellet och AC:n är sönder. Arg Patricja som flyttar ut kudde och täcke på balkongen. Fungerande AC som istället låter som ett gäng syrsor. Hotellfrukost. Vattenmelon. Brännande sand. Havsvatten som är så varmt att det inte är svalkande. Höga vågor. Mamma som inte vågar bada. Vågmästarna och pannkakssmällaren. Dränkt. Kebab Döner. Poolen. Siesta (Typ första gången jag somnat mitt på dagen). Turkisk buffé. Dansa magdans inför restaurang. Dansa finsk hopp/stepp-dans inför restaurang. Säga nej till att gå upp på "scen" en tredje gång. Flyta på madrass. Bli barnens favoritlekkamrat. Försöka få barnen att sluta spruta med vattenpistol när man sitter och läser. Låna Kaspers nyköta vattenpistol och hämnas. Ta kort på Kasper som inte försöker dyka utan tränar på att göra magplask. Världens äckligaste salami. Kebabbaren mitt i stan. Bada i havet i solnedgången hälften av kvällarna. Sena måltider. Aspens restaurang. Coctails. Värmebölja. Battle mellan restaurangerna: skrik efter kunder, hörs mest har roligast, höj musiken, dansa på baren, dansa och klappa händerna i restaurangen, eldshow, balansera 9 ölglas på huvudet, breakdans, ja, allt detta under loppet av en måltid, man behöver inte vara orolig för att bli uttråkad. 4 böcker medan mamma läst 1. Turkiska köttbullar och alanya kebab. Ris, pomme och en bakad potatis till varje måltid, nej, man får inte bara välja en av dessa utan du måste äta alla tre. Banana split. Fota med nya kameran. En sömnlös natt med enbart mardrömmar om en mördare som förföljer mig. Låta Kasper göra en frisyr på mig, ingen bra idé om man inte vill ha en intrasslad borste som sitter fast. Att få ut den blev mammas projket eftersom Patricja misslyckades. Navash. En riktigt, riktigt bra resa.


Kommentarer
Postat av: patricja

uppdater vavavava??

2011-08-20 @ 20:38:46
URL: http://patriicja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0