Två veckor

Ojojoj vad det har hänt och händer grejjer. Har hur många bilder och hur mycket som helst att berätta, men har inte riktigt haft tiden till det ännu. Förra veckan hade jag min sista lediga vecka och då hann jag med en kräftskiva på Felix land, hajk med Lisa. Ja, vi tog en kanot en måndagskväll i regnet och paddlade för att hitta en ö som vi kunde slå upp tältet på, problemet var att alla öar antingen bestod utav berg eller tallskog, så det blev en lång paddlingtur. Tältet var uppe men snett, raviolin var kall men god, månen lös och varför vi spenderade hela natten ute på berget under stjärnorna är en helt annan historia. Sedan hade jag några härliga dagar med Amanda och Ludde. Klockan 3 på natten åkte vi mot Ullared och tillbringade en hel dag där, vi kom aldrig därifrån. Amanda fyllde påse efter påse så jag fyllde bara en för att få plats i bilen, haha. En övernattning på Ullareds camping slog vi även till på för att sedan åka hem. Det var riktigt roligt i alla fall. Augustifest med Kasper och en massa karusellåkning, jag fick dock mest blåmärken av detta. Karusellerna ville mig inte väl. Lisa C var även hemma från Umeå så vi fikade och hade en altan-kväll hos Lisa L, för att sedan gå ut på krogen. Betala, ta stämpel, gå ut, köpa munkar och gå hem till Lisa och äta dem var dock lite mer vår stil den kvällen.

Nu har jag börjar plugga på LiU, och det har hittills varit en väldigt rolig vecka. Har hamnat i en riktigt rolig klass och det händer saker mest hela tiden så jag har knappt nån tid alls över. På denna utbildning hälsar man på alla genom att skrika det högsta man kan för att sedan säga "hej ......" och min röst är nästintill obefintligt just nu. På dagarna aktar vi oss för players (vårat fadderi), eller försöker få dem att skratta vilket nästan är omöjligt, eller att ens få dem att röra en min, men vår klass har lyckats några gånger, annars går vi på föreläsningar, ja, skolan har ju också kommit igång. Resterande tid är det lekar, häng, mat, spex och fester. Jag luffar runt och får sova hos mina gulliga nya klasskamrater. Börjar bli väldigt sugen på att skaffa något eget. Imorgon har vi vår första finsittning, vilket ska bli väldigt kul och innan det ska jag träffa Mathilda. Bästa Mathilda som jag träffade under min Norge-tid som också är i linköping under några dagar. Gissa om jag är glad. Nej ni, idag hade jag chansen att för en gångs skull sova mer än 4 h, men kändes som en update var på plats. För den som orkar läsa sig igenom detta. Godnatt. Bilder kommer när nollningsveckan är över.


Kommentarer
Postat av: anne

:)

2011-08-26 @ 22:53:40
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0