Blivit med kamera

Jag har ett tag funderat på att byta ut min kära gamla kamera som följt med mig i så många år, tror det är 5 årtnu. Det har varit en trogen kamera som aldrig strulat och jag har varit mycket mycket nöjd. Fast när man råkar få sand i den och det inte går att få igång kameran hälften av gångerna man försöker så kanske man bör fundera på att släppa taget. Idag åkte jag och min syster lite spontant till mediamarkt för att se deras utbud. Det här kanske kommer som en chock för er men jag kan verkligen INGENTING om kameror, vad man ska leta efter, vad som är bra, skillnaden mellan systemkameror och vanliga kameror? Så jag frågade och fick svaret: Skillnaden är inte så stor, alla har ungefär lika kvalitet på bildernas skärpa. Så där stod jag om inte ännu mer förvirrad. Tror inte killen kunde så mycket om kameror, så jag fick hjälp av en annan som faktiskt kunde förklara vad det var för skillnad mellan de kameror jag var intresserad av, och nöjd gick jag därifrån med en LUMIX dmc-gf3k. En kompakt systemkamera. Har behandlat kameran som ett ömtåligt litet barn idag samt utforskat den lite. Än så länge har jag inte hittat något som gjort mig missnöjd. Den följer med till turkiet imorgon så förvänta er fina bilder när jag är hemma.

Älskar att min nya kamera är nästan mindre än min förra men så himla mycket bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0