tack lyckopeng

Igår somnade Moa 17.30 på kvällen och jag 23.30. Under tiden som hon drömde om mat så tappade jag 2 kg pasta på golvet eftersom det fanns ett hål för mycket i pastapåsen, antingen ville någon jävlas med mig, det finns möss i skåpet eller också är jag så stark att jag omedvetet slet sönder den. Blev så arg att jag satte mig på stolen, sket i pastan och åt min gröt i lugn och ro medan Kim bara skrattade. Fem timmar senare så klev jag upp tröttare än någonsin och var en zombie på jobbet. Idag har vi varit väldigt duktiga. Moa har stått framför spisen och stekt 30 pannkakor vilket förmodligen är den längsta tiden som hon spenderat på att laga mat, jag brukar få äta maten kall när hon lagar för att hon inte orkar vänta på att det ska bli klart. På kvällen tog vi en powerwalk i en timme och när vi kom hem styrketränade vi och avslutade med en smoothie. Inte nog med det, utan vi har även fått ett helgjobb på donken idag! Livet är bra nu. Kanske tack vare tian jag hittade på marken när vi var på botten? Den sparar jag nog tills livet blir för bra eller om jag blir pank, eller nae inte ens då. Har lite ångest för att Moa ska åka hem och lämna mig sen, om man bortser från alla mina kak-köp så skulle jag ha magrutor vid det här laget av allt skratt. Är vi uttråkade så är det bara att göra en "Anna-min" och det kan få den tråkigaste situationen att sluta i skratt. Puss på alla hemma, jag saknar er så otroligt mycket.

Såhär kunde våra dagar se ut för en vecka sedan.

Gröt med hemmagjord blåbärssylt till frukost på vår förra säng som vi dissade för en tjockare men mindre. Men det är ju bara mys. Moa har inte haft på sig byxor sen vi kom hit... nae skojja, hon har shorts på bilden så jag vill inte höra elaka kommentarer om porrmoa.

Platta sängen igen. Finn ett fel. Högst upp i vänstra hörnet. Även kallat Moas dåvarande "kudde".

HADE som alla säger här. Norska är väldigt fult och konstigt föresten, låter som sludder och man får nicka och låtsas att man förstår hela tiden när folk skämtar, tror att de gör det i alla fall, annars verkar jag nog korkad som bara nickar om de ställer en fråga. Moa råkade ut för det igår, efter att ha sagt va tre gånger sa norsken, "Äh, jeg orkar ikke" och gick därifrån. Hahaha, jag dör av skratt typ.


Kommentarer
Postat av: anne

Bara svara akkurat så blir det bra!!!!

2010-09-24 @ 19:57:42
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: lisa

min bästa finaste catti, kan du komma hem till mig jag saknar ig så jag tror jag ska dööö! jag skojar inte jag vill att du kommer omgående!

2010-09-24 @ 20:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0