bye kapaow

Klockan är 17.33 och vi sover middag. Norgelivet tär på en. Vi är ute hela dagarna och bara går och går och går, och vid dagens slut är benen döda. Pasta och biff står på menyn varje dag till lunch och middag tills biffarna mamma packade med oss tar slut. Vi börjar bli trötta på det. Moa drömmer om att få äta våra pastasåser, men eftersom jag är mannen i vårt förhållande så säger jag nej, vi firar med pastasås när vi lyckats få jobb. Vi har redan nu slösar bort pengar på vita papper men också på borttappat simkort, det går bra för oss. Vi har försökt registrera våra norska telefonnummer i tre dagar nu men eftersom telenor suger så fungerar det inte, allt vi hör är den dumma telenortanten som pratar på norska. Igår blev vi fast beslutna om att få jobb på Kiwi, bara för att kunna ha illgröna kläder från topp till tå. Lika snabbt som hoppet var där försvann det. Norgehumöret vänder lika snabbt som vädret här, och när allt ser mörkt ut så tittar solen fram igen, och då får man höra: "Vi tränger folkk", det är lycka! Mcdonalds here we come! Vårt nästa mål. Moa sover, och jag ska gå och ringa dumma telenortanten. Sen ska jag väcka Moa som hämnd för att hon ständigt puttar mig ur sängen på nätterna, tror det är min kudde hon vill åt.


Kommentarer
Postat av: anne

Livets glädjeämnen! Uthärda!

2010-09-09 @ 06:42:30
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej, vad häftigt med Norge! Jag blir själv väldigt sugen på att åka till Oslo när jag läser din blogg, jag undrar bara hur fick ni lägenheten i Oslo? Har ni fått jobb än och hur har ni gått tillväga? Har ni varit där förut och sökt jobb eller har ni börjat nu? Och hur länge har ni tänkt att stanna? Hade ni några kontakter i norge innan eller hur kom det sig att ni åkte?

Ledsen att det blev typ 1000 frågor på en gång men vill verkligen åka :)

2010-09-09 @ 19:57:00
Postat av: Cathrine

Hej Malin :) Vi har inte letat efter lägenhet här utan hade lyxen att känna någon som bor här, så vi fick ett rum av den personen! Vi kom hit utan någon aning om vad som skulle hända, och efter en vecka har vi fortfarande ingen aning, men det är det som är spännande. Vi hade alltså inget jobb när vi kom hit och ägnade första veckan till att söka jobb vilket efter ett tag blev JÄKLIGT TRÅKIGT. Men man får inte ge upp helt enkelt, det sägs att det brukar ta runt 2 veckor innan man kan få nåt, men det varierar nog massor. Vi vet inte när vi åker hem, beror helt på jobb och så. Moa åker iof till thailand i slutet av oktober så hon åker då. Hoppas du fick lite svar på dina 1000 frågor :D

2010-09-12 @ 21:58:03
URL: http://actti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0