That's what friends are for

Jag har precis ätit den äckligaste portionen med gröt i mitt liv. Här kommer man hem alldeles utsvulten efter jobbet och då låter man Moa laga gröten. Vad tänkte jag på? Räckte det inte med att jag fick kall mat till lunchen för att Moa fick värma maten, mikrovågsugnen var tydligen för långsam. Suck på Moatoa! Jobbet går bra och jag trivs som fisken i vattnet. Igår kom en person fram till mig och sa att jag var pen, den mest pena den sett, fattade inte vad det betydde men antog att jag skulle säga tack! Haha. Nu har jag lärt mig att det betyder fin haha. Det finns ett gäng tjejer som bara skvallrar på polska till varandra hela tiden och tror att ingen förstår, men där har de fel mohaha. Så fort jag hör mitt namn nämnas ska jag chocka dem med att svara på det, dock är jag inte rolig nog att skvallra om ännu. Igår såg vi på Stockholm boogie med Isak, Viktor och Jacke, den är så himla rolig, efter det traskade jag och Moa ute i mörkret flera gånger själva eftersom vi har ett minne som fiskar. Laga mat mitt i natten fick vi göra med då vårt fiskminne glömt bort att göra en lunchlåda. NAJS! P.s. På fredag ska jag och Moa få följa med till Chokladfabriken som Kim jobbar på, jag längtar!!!! Vi ska äta choklad!

..och här kommer en speciell gäst också kallad Moa som inte har lagat äcklig gröt. (dock kan jag ha råkat värmt maten lite för kort tid på lunchen idag. Men för att försvara mig själv så spelar det egentligen ingen roll eftersom den ändå var smaklös och äcklig.) Som sagt får jag väldigt många klagomål över min lagade mat vilket jag inte alls kan förstå? visst att jag ibland kan ta ut maten för snabbt så den är lite kall men det är någonting man får ta helt enkelt om man låter moa laga maten. Den smakar ju i alla fall bättre än ristonfiskwok. Cathrine är just nu borta med vinden efter att hon fått ett utbrott på mig och kim det var mycket skrik, tårar och en hel del saker som kastades mot väggen och till sist en dörr som smälldes igen. Men jag hoppas att det går över. Jag och Kim har dock diskuterat och om hon inte kommer hem inom två timmar så kanske vi ringer polisen, kanske. Det är sånt som märks helt enkelt.. Fast ja, helt ärligt så vet jag inte riktigt hur jag skulle må och vad jag skulle göra utan min kära sambo för trots hennes utbrott och ibland slöa attityd på morgonen så gör hon mina dagar och Norge livet så mycket bättre och roligare. Hur ska vi klara oss utan varandra när vi är och vandrar i Asien? jag vet inte och det är faktiskt inte heller något jag vill tänka på. Men nu ska jag vänta på min vän och njuta av tanken på en frys full med mat. Puss på dig christine.

..christ..cathrine är back again. Det tog mig över två timmar att komma hem igår och Moa sov när jag kom hem, så mycket brydde hon sig, ingen polis efter mig hade jag inte? Hade en intervju mitt i ingenstans och varken Moa eller Kim ville följa mig dit så jag blev arg haha. Idag hade jag och Moa vårt första gräl som sambos, eller andra efter igår då, givetvis handlade det om mat. Vi var båda hungriga efter en hård dag och var dessutom tvugna att städa eftersom en inspektör kommer imorgon men Moa satte sig bara på soffan och började med sina klagomål. Slutade med att vi inte pratade med varandra och jag fick fixa allt som vanligt haha, hon blev söta vanliga Moa igen när jag gett henne mat. Till efterrätt tänkte vi äta rostade mackor med sylt, men det visade sig att brödet vi hade i frysen var mögligt, gissa om vi blev arga. Sprang och köpte bröd då, lite som godis, faktiskt. Nu avslutar jag denna "konversation" med en bild tagen för ca 5 minuter sen. Moa har fått på sig mina jeans idag och är lycklig, och jag är lite flying Cathy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0