day one

Det har nu gått lite mer än ett dygn sedan vi kom fram i Norge men trots det har jag redan lärt mig en hel del som jag tänkte dela med mig av:

Man åker inte genom höga berg för att komma till Oslo. Rulla aldrig din hundrakilos väska upp för en lång backe så att känseln i händerna försvunnit. Släng vinterjackan i väggen. Glöm inte kudde och täckte (Pik till Travel-Moa). Säg inte att du är yr (=kåt). Fråga inte om din bank-dosa fungerar här. Vissla inte vid älvsbron (visselpipa funkar bra), om du gör det så akta dig för att få bark. Spårvagnarna stannar inte i övergångsställen. Oslo ÄR stort. Gå inte vilse i Grönland, då hittar du aldrig hem. Det tog mig och Moa 2 timmar att hitta ut. Trykk = Dra (Tryck alltså inte på dörren). Min norska är grym. Jag smälter in som fisken i vattnet.

Imorgon blir det nya äventyr och vår första intervju. Det ska bli spännande, frågan är dock om vi hittar hem igen efter dagens vilsevandring. Har aldrig varit så lycklig över att se ett gym.


Kommentarer
Postat av: yoda

fin tjej!

2010-09-08 @ 12:38:56
Postat av: kicki

jag vill ha uppdaeringar minst 7 ggr om dagen från dina äventyr :) <3

2010-09-09 @ 00:57:19
URL: http://christinet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0