tummen upp

Tiden går så sjukt snabbt, kan inte förstå det själv. Det har redan gått 1 ½ månad sedan jag kom hit, och Moa lämnar mig redan om en vecka. För tillfället älskar jag Oslo, älskar att jag inte bor hemma utan måste klara mig själv. Har haft en himla bra vecka och Oslo börjar kännas lite som hemma, det trodde jag aldrig att jag skulle säga. På en vecka har vi hunnit gå från H&M-lagret mitt i ingenstans där man inte ens fick säga pip till vårt underbara H&M med varm choklad och glada människor. Kan knappt hålla räkningen på hur många koppar varm choklad jag druckit de senaste dagarna, jag har lämnat kaffedrickandet (som höll sig i en vecka) åt sidan i alla fall. Jag har varit på en galen hemmafest och sprungit hem för mitt liv med Moa, eller ja, så långt som jag orkade, hade ju så mycket att bära på. Moa blev attackerad och ryktet om hennes stora näsa nådde henne äntligen. "Du är nästan perfekt men du har en väldigt stor näsa. Men du behöver inte vara orolig, du kommer säkert hitta någon som är villig att operera den. Jag skojar bara.....det finns nog ingen som kommer att vilja betala för den!" Haha. Jag och Moa har haft 3.6 kg choklad här, nu en vecka senare är den mystiskt försvunnen? Även en godispåse som jag gärna åt på om nätterna. Vi har suttit på en trikk som krockat med en lastbil, unnat oss lite shopping på stan och Moa frågade efter en dosa på banken. Vi har bakat pizzabullar med Jennie och Sofia samt haft flera mysiga filmkvällar. Igår var det "Loco noche de taco" med dessa göja jäntor och vi åt tacos tills magen sprack, Moa blev blondare och alla utom en snyftande Jennie somnade i sängen framför en film. Idag kommer Bea och Lovisa hit (håller tummarna eftersom SJ suger bajs) och vi hälsar dem välkomna med fest i Grönland med en bunt galna tjejer. Lägenheten blänker och vi är mer än nöjda. Kan nog inte säga mer än TUMMEN UPP!

Måste bara berätta något roligt som hände på jobbet. En kille skulle skämta till det lite till en av städarna så han ropade "Sopa! Sopa! Sopa! Sopa!" och klappade händerna. Sopa på norska betyder bög. Hahahaha. Städaren förklarade att han inte var bög. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0