home

Nu är jag hemma från USA och det har varit alldeles fantastiskt! Jag har mer än 700 bilder som ska sorteras samt väljas ut för att sammanfatta min resa. Jag och min syster åkte själva från New York och efter lite krångel lyckades vi göra så att vi fick sitta bredvid varandra på flygresan hem. Eller Patricja lyckades göra det. På flygplatsen var man tvungen att checka in själva på några datorer och vi fattade noll, så jag ville ändra så lite som möjligt så att vi inte gjorde något fel. Jag var den som hämtade hjälp trots att Patricja redan lyckats klura ut hur det fungerade. Ja, ibland är jag lite för nervös. Hon bytte i alla fall platser och vi var nöjda att vi fick sitta bredvid varandra. När vi skulle stiga in på planet frågar hon som kollar våra biljetter "Kan du hjälpa till vid en nödsituation?", och jag svarar lite ovetande ja på frågan, för det visade sig att vi fått platserna vid en nödutgång. Nu kanske ni tänker, nej vad jobbigt, men tvärtom. Alla andra fick trångt benutrymme, vi däremot fick ca 2 meters benutrymme och jag var mer än nöjd med mina veka knän. På flyget kollade jag på tre filmer (Remember me, Dear John, Last summer), och mes som jag är grät jag halva resan för att de var så bra men hemska på samma gång. Väl i Sverige jäktade vi på en gång, så fort vi fått baggaget sprang vi mot tågstationen och hann med ett tåg i sista sekund. Jag sov hela resan som kändes som den gick på en sekund. Sedan kom jag hem, och då sov jag mer, min mobil ringde och jag pratade med min arbetsgivare i sömnen, haha. Sedan väckte Matthias mig och vi åkte och storhandlade. Som jag längtat efter det. Jag gjorde korvstroganoff alá Catti, trots att Matthias såg skeptisk ut hela tiden, men den blev super! Sedan kollade vi på fotboll (Matthias kollade på fotboll och jag sov), och idag vaknade jag 12.30 av att det plingade på dörren. Om inte klockan hade varit så mycket så skulle jag gått och lagt mig i sängen igen och sovit mer.

Idag har jag och Matthias städat huset, samt vattnat blommor och plockat jordgubbar. Vi hann även med en simtur i Klarsjön. När vi kom hem åkte han till Norrköping för att se på fotboll och jag träffade Lisa! Som jag saknat henne, vi hade mycket att ta igen!

Imorn kanske jag kan visa mer av den fantastiska resa jag varit med om!


Kommentarer
Postat av: anne

Ett så vackert foto!



Så bra att ni kom hem helskinnade och jag ser fram mot alla bilder.



du kan också påpeka för Matthias att det är OK att städa i det här huset också! ;)



Kram på dig!

2010-07-07 @ 23:19:14
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: patricja

jättefint kort. Jag kan också vara en bra fotograf ibland. ;)

2010-07-07 @ 23:55:56
Postat av: amanda

allt är bara bra själv? har du haft det bra? det tycker jag allt vi ska göra, du får säga till när du har tid :)

2010-07-08 @ 15:07:46
URL: http://amandaida.blogg.se/
Postat av: kicki

äntligen en uppdatering catti :D :)

2010-07-08 @ 15:24:38
URL: http://christinet.blogg.se/
Postat av: Lisa

då ska vi inte tala om hur jag har saknat dig! mer tid tar vi igen i helgen ;)

2010-07-08 @ 22:30:13
Postat av: Jess

gillar din blogg! hittade nyss hit..

2010-07-19 @ 10:09:54
URL: http://www.jessjess.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0