back on track


I fredags tappade jag mina nycklar i skolan och kände mig helt lost. Letade överallt, följde varenda fotsteg jag tagit under dagen, stannade sent i skolan för att inte bli utelåst men blev det ändå när jag och Matte kom hem. Idag kom de fram, eller tjuven avslöjade sig själv. Jag tänkte låsa in henne bakom lås och bommar, men hon mutade mig med hjärtgodis vilket jag aldrig tackar nej till. Eller jag tackade nej till det sjätte, man vill ju tänka på figuren. När jag kom hem upptäckte jag till min glada förvåning att min syster var hemma på besök, så det firade vi med att äta chokladtårta. Jag har världens skönaste vecka framför mig, så jag slipper plugga hela kvällarna, lite uttråkad känner jag mig nästan. Fy på mig, det får jag ändra på, film och popcorn kanske? En mer perfekt måndag finns nog inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0