rommealpin



Tidigt igår morse gick vi upp, satte oss i bilen och började vår resa mot Romme. Matthias somnade på stört, och jag klarade inte heller att hålla ögonen öppna särskilt länge. När vi vaknade hade vi kommit halvvägs, åt vår frukost och köpte varm choklad. Sedan fortsatte vi uppåt, vi hade köpt en cd-skiva med 90-talsmusik och jag sjöng högst av alla. Efter fyra timmar, var vi framme och redo för backarna. Vi började lätt och avancerade oss uppåt. Vi valde inte dagen med bästa vädret då regnet öste ner över oss stundtals gånger, däremot hade vi tur att det inte var något folk där, så vi hade backarna och liftarna nästintill för oss själva. Fikapaus med mina hemmabakade bullar. Patricja fick jätteont i magen och vilade lite, så Matthias och jag åkte lite själva. När vi skulle åka ankarliften så fanns det ingen som hjälpte oss så vi var lite vilsna. Den första missade vi, eller Matthias åkte en bit, den andra tog jag tag i och tappade så den nästan flög in i Matthias huvud, den tredje missade vi, men den fjärde tog vi och åkte uppåt! YES! Sedan träffade vi Patricja och Fuffe igen, åkte några gånger och satte oss och åt. Man var lite frusen i och med att man var så blöt från allt regn så vi bytte vantar och värmde oss. Efter maten kom solen fram och man blev ännu mer pepp. Vi åkte mest i röda och svarta backar då, Patricja var lite fegare än oss andra och sölade sig. Det var en bra dag och vi var nöjda när vi satt i bilen igen! Helt slut i kroppen och supertrötta när vi kom till Norrköping där Fuffe och Patricja släpptes av. Jag och Matthias åkte till Sörping, kom hem när klockan var runt 20.30 och kunde ha somnat på en gång, fast det gjorde vi inte, bra film på tv haha.


Kommentarer
Postat av: matthias

de va bra det"!! pusss

2010-04-02 @ 22:32:43
Postat av: patricja

Håller med matthias :)



Haha, vaddå att jag "sölade" mig. Jag var ju rädd =) haha

2010-04-02 @ 22:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0