Safety comes first

Det är bara att hoppa upp på hästen igen efter att man ramlat ner. Så det ska jag göra imorgon, i stan, förhoppningsvis bortom älgar. Jag hoppas det går bra!

Något jag tycker är lite underligt är att inte förns man själv är med i en olycka börjar man ta säkerheten på allvar. Exempelvis brukade jag vara för LAT för att ta på mig bälte på bussen tidigare. Nu däremot letar jag efter de platserna som ser mest säkra ut och att ta på mig bälte i bussen känns lika självklart som att ha det i bilen. Samtidigt kan jag känna mig arg när jag ser hur många som struntar i att ha på sig bälte på bussen och vill att det ska vara lika självklart för dem. Det ska inte behövas en olycka för att en sådan självklar sak ska bli självklar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0