Första dagen som vuxen

Jag låg i sängen precis nyvaken och hörde hur det prasslades utanför dörren. Mamma försökte vara tyst men skrek ändå till Kasper att öppna dörren och det gick inte att undgå ifrån att det var människor utanför min dörr. Sedan börjar sången och efter fick jag öppna presenter. Vidare mot köket där en stor frukost väntade på mig, även om jag visste att jag snart skulle äta ytterligare en frukost med tjejerna så kunde jag inte låta bli att äta mig mätt på bacon. Mätt och belåten kom jag till LisaJs lägenhet där mina kläder slets av och vipps hade jag nya på mig. Vingar, gloria, höga strumpor och grodfötter. Pannkakor och kladdkaka bestod min nästa frukost av. Efter det väntade det jag inte fick veta, i ständig ovisshet fick jag gå hela dagen. I min fina ängladräkt fick jag gå mot centrum och glatt hälsa på alla förbigående, för att sedan stanna upp och försöka samla pengar genom att spela gitarr ute i kylan. Jag höll på att dö av pinsamhet och det enda jag hade i tankarna var att jag skulle ge igen på deras födelsedagar men jag fortsatte att spela och var glad. Sedan ville de ta mig till en affär där jag skulle pruta på kondomer. Jag klappade en söt hund. Blev intervjuvad av några killar som gjort något skolarbete och skämde bara allmänt ut mig hela tiden. allt gick ut på att jag skulle få poäng som gav mig pengar till en fika och då skulle det (äntligen) ta slut. Jag klarade mig igenom hela dagen och var supernöjd med mig själv. Nu märkte man verkligen hur sura vissa människor är, allting handlade ju om att det skulle vara kul. Sverige är tråkigt.

Ikväll har jag ätit god mat med min familj efter mina egna beställningar. Jag är nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0