Lucia

Nu ligger jag nerborrad i soffan med en filt och ser på the Holiday. En riktig julfilm, som ger mysiga julkänslor. Det enda som fattas är en julgran som lyser upp mörkret. Jag tycker man borde ta in den tidigt, men mamma vill alltid att man ska hämta granen och klä den dagen innan julafton. För ca. två timmar sedan satt jag i kyrkan, det var länge sedan men jag och Bea fick oss allt en nostalgikick, eller jag fick två. En ifrån konfirmationen, då tillbringade vi varannan vecka i kyrkan och sjöng psalmer och sånt. En lite ovanligt konfirmation gick vi, rollspelsinriktning. Så varje vecka satt vi i ett rum, och levde oss in i en sagan om ringen värld, på lajven fick vi även skådespela det. Både baronessa, indian och alv hann jag vara i skogs- samt slottsmiljö.

Nostalgikick två kom ifrån min musikklasstid. Alla konserter som vi hade haft i samma kyrka. Vi sjöng så vackert, i 4 olika stämmor. Idag kollade vi på Söderköpings lucia. Nästan samma låtar som för tre år sedan, när jag var lucia. Så jag sjöng med så gott jag kunde ifrån bänken. Fint var det i alla fall, bättre än vad vår skola kunde komma med som gjorde parodier av alla lucialåtar.

Kommentarer
Postat av: matthias

lite för många stämmor;)

2009-12-13 @ 22:11:48
Postat av: Niinaa

svar cathrine: Tack så mycket, vad glad jag blir! :)

2009-12-14 @ 00:55:11
URL: http://ninajosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0