HOTHOTHEAT

Idag kändes det verkligen som vår. Himmlen var himmelblå, det var riktigt varmt, jag såg den första fjärilen och i busskuren kryllade det av myror, så många att man lyfte på fötterna lite då och då för att de inte skulle hinna klättra upp på bena. Men alla som tittade in i denna busskur fick sig nog en rejäl rysning när de såg mig sitta där. Vinterjacka, halsduk upp till munnen och med mössa på huvudet. Folk tror nog att jag är galen, men som alla andra gånger skyller jag på mamma! Ska jag vistas ute i mitt tillstånd måste jag vara påklädd envisas hon, igår fick jag till och med skjuts till skolan bara för att jag inte skulle gå ute (lång väg till bussen, not!). Imorn tänkte jag vara lite rebellisk av mig... nämligen genom att ta min vårjacka och kuta ut! Wuuuu.
 

 

Trackback
RSS 2.0